Ágó blogja

A Műegyetemen és a Danubiusban eltöltött nem kevés idő megörökítésére hoztam létre ezt a blogot. (Meg saját szórakoztatásomra is...) Változó rendszerességgel frissítem, de olyankor is igyekszem beszámolni mindenről, ami az eltelt időben történt velem. Mostanában főleg az első maratonimmal kapcsolatos dolgokról írok. Ha itt jársz, nyugodtan hagyj egy kommentet! :)
Honlapom: agoston91.eoldal.hu

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

hozzászólások

  • bsteve: reag az off-ra: fránya spanyolok :SSSSS inkább nézek olyat, ami felvidít: www.youtube.com/watch?v... (2010.07.08. 10:49) Másfél hét...
  • b.agoston: Hát, nem is tudom... Kicsit hosszú, még 4 nap alatt is... Ezt lefutottam, de egyelőre maradok a 21... (2009.12.20. 22:37) Futás - félmaraton

kis környezet-tudatosság

„Győzd le magadat – és legyőzted a világot”

2015.10.10. 23:44 | b.agoston | Szólj hozzá!

Címkék: futás maraton diplomaterv

 Holnap maraton.

 Az előző (tegnap élesített, ám még tavasszal írt) posztomban már szerepelt ez a Szent Ágoston–idézet. Sok jó, a maratonnal kapcsolatos szállóige ismert, többet én is kijegyzeteltem magamnak; de ezt mégiscsak a védőszentem mondta. És elég jó ahhoz, hogy egy (esetleges) sikeres teljesítés után máskor (az élet más területén) is hivatkozhassak rá.

 Hogy sikerülni fog-e, azt nem tudom. Valószínűleg képes vagyok rá, a futás is jól megy mostanában, hosszúkat is futottam, fejben is fel vagyok készülve, mondhatni. De a maratonin bármikor bármi közbejöhet. Például szakadó eső, erős szél és hideg. Na, holnapra ilyen időt mondanak. Próbálok felkészülni rá, erre nem lehet. Az alábbi mondás eredetét nem ismerem; az is lehet, hogy én alkottam meg, valami más szállóige átírásával. Mindegy is.

Ha a falat nem tudod átugrani, mászd meg!

Ez a fal lehet a "híres maratoni", ami 30 körül a futók többsége elé kerül. Vagy lehet bármilyen probléma, akadály, mint holnap a várható eső. Küzdeni "utolsó vérig", aztán valami lesz.

 Ha elég lassan indulok az elején, akkor biztos, hogy sikerül. A kérdés, mennyi az elég lassú. Ezt nem tudom, de azt mondják, hogy az biztos, hogy lassabb, mint amit az ember gondolna. Bármilyen lassút is gondol. Na jó, a felkészülés azért valamit segít, meg a pulzust kell figyelni. Van egy elképzelésem, olyan, aminek az utolsó 5-6 kilométerébe még kis gyorsítást is el tudok képzelni; de ha mégsem, akkor is 4:05 körüli idő lehet. De ha csak 4:30, akkor is nagyon boldog leszek.

 Maratonit cél nélkül nem lehet teljesíteni. Úgyhogy vannak. Nyilván, önmagam legyőzése stb. De megfoghatóbban, az alábbiakat tűztem ki célul magam elé. A célok egymásra épülnek, pl. ha az 1. nem teljesül, akkor a többi sem teljesül: 
1. A táv biztos teljesítése (pl. a záróbusz egy pillanatig se fenyegessen)
2. 28-ig ne fájjon. A vége biztosan fog; de ha 28-ig, 30-ig nincs különösebb gond, az egy jó maratoni lehet
3. 4 órás határ. Na, ehhez az utolsó 6 kilométeren kilométerenként 20 másodpercet kell gyorsulnom az addigi tervezett tempómhoz képest. Elvileg elképzelhető. (Meg, hogy a mai Evangéliumból idézzek: "Istennél semmi sem lehetetlen" (Mk 10,27b))

 Közben a diplomám is készülget. Lassan, megfontoltan, mint ahogy a maratoni kell kezdődjön. Most viszont alvás, pihenni kell. Jó éjt, s holnapra: Jó futást!

Az nem lehet, hogy ész, erő,
És oly szent akarat
Hiába sorvadozzanak
Egy átoksúly alatt.

(Vörösmarty: Szózat)

A bejegyzés trackback címe:

https://agoston91.blog.hu/api/trackback/id/tr427955956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása