Ágó blogja

A Műegyetemen és a Danubiusban eltöltött nem kevés idő megörökítésére hoztam létre ezt a blogot. (Meg saját szórakoztatásomra is...) Változó rendszerességgel frissítem, de olyankor is igyekszem beszámolni mindenről, ami az eltelt időben történt velem. Mostanában főleg az első maratonimmal kapcsolatos dolgokról írok. Ha itt jársz, nyugodtan hagyj egy kommentet! :)
Honlapom: agoston91.eoldal.hu (sajnos megszűnt)

Strava

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

hozzászólások

  • bsteve: reag az off-ra: fránya spanyolok :SSSSS inkább nézek olyat, ami felvidít: www.youtube.com/watch?v... (2010.07.08. 10:49) Másfél hét...
  • b.agoston: Hát, nem is tudom... Kicsit hosszú, még 4 nap alatt is... Ezt lefutottam, de egyelőre maradok a 21... (2009.12.20. 22:37) Futás - félmaraton

24. Nike Budapest Félmaraton

2009.09.19. 23:06 | b.agoston | Szólj hozzá!

Címkék: verseny futás félmaraton ob

 Vasárnap délelőtt volt a verseny (2009. szeptember 6.), a Városligetben. Előző estére szervezték Anyáék a 18.  szülinapi meglepetéspatrimat, és aznap délután mentünk osztálykirándulásra.

Szóval, vasárnap. A rajt 10-kor volt, 9-re már odamentünk, hogy legyen idő bemelegíteni. A család többi tagja (apát kivéve) a 3,5 km-es Ligetkört futotta negyed 11-től. A bemelegítés: 3-4 oda-vissza volt a rajt és a Millenniumi híd között, majd gimnasztika, nyújtás. Ja, és hogy a Városliget szellemét megidézzem, hozzá kell tennem, amit még ezelőtt 5-6 évvel a gyorkoris időkben "tanultam", azaz. hogy a 3 legjobb száraz (é. nem jégen) bemelegítési mód egyike - a futás és a radiátor mellett - a NŐ. XD Na jó, ezt nem gondoltam komolyan, de kellett a futásomhoz az is, hogy Meli eljött. A rajt előtt közvetlenül is beszélgettünk még, a feszültséget levezettem, mert nem voltam még biztos a rajtnál abban, hogy le tudom futni. 

Pontban 10 órakor eldördült a rajtpisztoly, és elindult a kb. 6000 fős mezőny (köztük pár váltó) a 21 km és 97,5 m-re. A Kós Károly sétányon rajtoltunk,  Hősök tere - Andrássy út - József Attila utca - Roosevelt tér (MTA előtt) - Széchenyi Lánchíd - Clark Ádám tér - Fő utca - Jégverem utca - Bem rakpart - Halász utcai lehajtó (dél felé) - Budai alsó rakpart - Pázmány Péter sétány - Műegyetem rakpart - Bertalan Lajos utca - Budafoki út - Gellért tér - Szabadság híd - Fővám tér - Sóház utca - Belgrád rakpart - Pesti alsó rakpart - FORDÍTÓ (a Szent István park előtt) - Pesti alsó rakpart - Margit híd északi felhajtó - Széchenyi rakpart - Balassi Bálint utca - Szalay utca - Kossuth Lajos tér - Alkotmány utca - Bajcsy-Zsilinszky út - Nyugati téri felüljáró - Váci út - Ferdinánd híd alatt - Lehel út - Dózsa György út - Állatkerti út - Állatkerti körút - Kós Károly sétány volt az útvonal. 
5 km a budai alsó rakparton a Lánchíd alatt, a 10. km  Műegyetem rkp és a Bertalan L. utca sarkán, a 15 km pedig a Parlament alatt volt, a frissítők pedig kb 5 km-nél (Lánchíd alatt), 8 km-nél (A38 hajó mellett), 12,5-nél (a Havas utcai villamosvégállomásnál), 15,5-nél (a Margithíd alatt), 18km-nél (a Ferdinánd híd alatt) és kb. 20-nál, a Dózsa György úton voltak. Mindenhol hasonlóan frissítettem: Powerade, szőlőcukor (1 szem), banán, víz sorrendben. Nem volt különösebben meleg, de olyan hideg sem, hogy ne kellett volna. Mindegyik frissítő nagyon jó helyen volt. És szerencsére nem kellett tolakodni, a hátsó asztaloknál soha sem volt senki.

Eredetileg úgy gondoltam, hogy az első km-nél nézem meg az órát, nehogy túl lassú vagy gyors legyek, utána 3, 6, 9... km-knél, de máshogy alakult. 6 perces km-ket terveztem, de az első 5'50" körül volt (pontosan nem emlékszem). De mivel ilyenkor az embereket kerülgetni kell sokszor, kb 5-10 mp-el rosszabb az idő, mint a valós tempó. Végül mégsem lassítottam, hanem a tempót tartva haladtam, kb 5'40"-es kilométerekkel. És azon lepődtem meg, hogy mosolyogtam. De nagyon. Annyira, mint még soha futás közben. Élveztem. Amikor a Lánchíd után lefutottunk a rakpartra, ott tudatosult bennem, mennyien is vagyunk. A mezőny vége még bőven sűrűn a hídon futott (4 km-nél), én a rakparton 5km-nél, és előttem is özönlött a végeláthatatlan tömeg. Félelmetes volt. Mint a hangulat végig. Nem is emlékszem olyan szakaszra, ahol csend lett volna.

Érdekes, majdnem végig az út jobb szélén futottam, pedig a Szigeten mindig bal oldalt szoktam futni. Az Andrássy úton, a Lánchídon (néhol a "lánc" és az úttest közötti kb 20 cm-s üzemi járda-szerűségen), a rakpartokon (sokszor a járdán),a Váci úton, stb. A Szabadsághídon a szembejövő villamossínen, és az utolsó km-n is bal oldalon. Ennek nem igazán van jelentősége, de érdekes módon így alakult. 

10km-nél volt hivatalos részidőmérés (én magamnak minden km-en megnéztem), 56'30", ez 5'40"-es km volt, a második felében kicsit lassabban futottam, de ott is végig gyorsabban az előre eltervezettnél. Futás közben gyönyörködtem a városban, már 18 éve itt élek; tudtam, hogy gyönyörű, de futás közben egészen más. Lett is ebből egy kisebb baj. A pesti rakparton a Margithíd után jött egy frissítő, majd kb 200 m-re egy fordító. A Szigetet néztem, kicsit felgyorsultam (nem tudom, miért), és jobb szélről nem tudtam élesen jobbra visszafordulni, kicsit meglöktem valakit. De nem lett nagy baj szerencsére. És ekkor azzal voltam elfoglalva, hogy megnézem majd a 16km-es részidőmet, ugyanis annyi a 3 szigetkör, és a 92 perc egyéni csúcs itt is (1:36' volt). A pálya vége nem tetszett, e Ferdinánd híd alatt még nem volt rossz, de utána a Lehel úton elkezdtem unatkozni, mert semmi látnivaló nem volt, a mellékutcák végén pedig mindenhol egy nagy kupac szemét. Reality of Budapest, a magyar valóság ez egyébként. Le is lassulhattam kicsit (a részidőkre itt már nem emlékszem), de valahol itt úszhatott el a 2h-n belüli futásom. Az sem hatott pozitívan, hogy a Lehel-Dózsa sarkán előttem ájult el egy futó, kb 50m-rel a frissítő előtt... De itt már nem volt megállj, mások előttem már segítettek, futhattam tovább. A vasúti aluljáró utáni emelkedőn merült föl bennem először a 21 km-en, hogy esetleg nem bírnám a végét. Nem mertem annyira gyorsítani, amennyire tudtam, mert azt hittem, nehezebben megy majd az utolsó km. De jól ment, Apa a Hősök tere sarkánál állt, kb ott kezdtem el nagyon futni. A célban alig akartam megállni, az órámat is majdnem elfelejtettem megállítani. Nagyon boldog voltam, és el sem fáradtam. Megkaptam az ellékérmet, majd egy jó hosszú gyaloglás után a csomagot is. Majd ugyanennyi kerülővel leadtam a chipet, és megnéztem, mekkora sor áll az éremre rágravíroztatni az időt. Nem volt időm kivárni, újabb kerülő vissza a családhoz, ölelkezés, fotózkodás, búcsúzás Melitől (aki közben hazaugrott összecsomagolni a kirándulásra), és a futásról ment a Keletibe. Én csak 2 órával ésőbb mentem, de ez egy másik történet. 

A lényeg, hogy 2009. szeptember 6-a, vasárnap óta én is Félmaratonista vagyok, lefutottam a "Legyőzhető távolságot", tényleg büszke vagyok rá, és valóban látszódott a vége, főleg, hogy viszonylag kevés edzéssel is egy jó 2 óra körüli első félmaratont tudtam. Jövőre ezt mindenképp, de lehet, hogy már korábban is. A hivatalos időm 2 óra 1 perc és 59 másodperc, ami 5'47"-es kilométert jelent, a 17,5-20,5 közötti 3 km-t leszámítva végig mosolyogva, úgyhogy a két OB-m mellett van még mit kitenni a "vitrinbe" (még nincs olyanom, de tervezem), örülök, hogy ez is meg van. Ja, és mivel a 24. Nike Budapest Félmaraton egyben a Magyar Köztársaság Félmaraton Országos Bajnoksága is volt, a kategóriámban (F2) 66. lettem, ez egy újabb OB eredmény :D

Most, majdnem 2 héttel a verseny után ennyi jutott az eszembe, úgyhogy be is fejezem. Annyit mondok: Jövőre veletek ugyanitt.

______________________

Rajtszám:   1299
Rajt idő:   10:04'11"
Befutó idő:   12:06'10"
Nettó idő:   2:01'59" (5'47"/km)
10km:   0:56'29" (5'39"/km)
[10km-21,0975km]   1:05'30" (5'54"/km)
Összesített hely:   2621.
Félmaraton OB hely:   66. (F2)
______________________

 

A bejegyzés trackback címe:

https://agoston91.blog.hu/api/trackback/id/tr211393646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása