Ágó blogja

A Műegyetemen és a Danubiusban eltöltött nem kevés idő megörökítésére hoztam létre ezt a blogot. (Meg saját szórakoztatásomra is...) Változó rendszerességgel frissítem, de olyankor is igyekszem beszámolni mindenről, ami az eltelt időben történt velem. Mostanában főleg az első maratonimmal kapcsolatos dolgokról írok. Ha itt jársz, nyugodtan hagyj egy kommentet! :)
Honlapom: agoston91.eoldal.hu (sajnos megszűnt)

Strava

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

hozzászólások

  • bsteve: reag az off-ra: fránya spanyolok :SSSSS inkább nézek olyat, ami felvidít: www.youtube.com/watch?v... (2010.07.08. 10:49) Másfél hét...
  • b.agoston: Hát, nem is tudom... Kicsit hosszú, még 4 nap alatt is... Ezt lefutottam, de egyelőre maradok a 21... (2009.12.20. 22:37) Futás - félmaraton

Alea iacta est - maraton 2015.

2015.10.07. 09:24 | b.agoston | Szólj hozzá!

Címkék: futás maraton

Az alábbi bejegyzést már áprilisban megírtam, azonban - én se tudom, miért- eddig még nem élesítettem. Már csak 4 nap van a maratonig, úgyhogy most végre olvashatóvá tettem.Ismétlem, a gondolatok áprilisiak, az azóta történteket még talán összefoglalom majd egy külön posztban. 

 

Μαραθών

A kocka el van vetve, beneveztem. 30. SPAR Budapest Maraton, 2015. október 11. vasárnap, 9.30; 1774-es rajtszám.

Egy korábbi bejegyzésemben már írtam arról, mit gondolok erről, és részben arról is, miért akarom lefutni.Megpróbálom nem túl sokszor ismételni magamat.

A gondolatot idén tett követte, és be is neveztem. Most már muszáj lesz. 2013-ban és 2014-ben egyaránt 30 km-t futottam a maratoni verseny alatt. Ez egy jó felkészülés, sok mindent tudatosít, sok olyan tapasztalatot adtak ezek a futások, amelyeket a maratoni felkészülésben, és a futás közben is hasznosítani tudok majd. Főleg a második, amikor nagyon szenvedtem. (A két idő 2:58'39", és 3:16'16".)

Marathón-Athén, 42 kilométer.

Sok gondolat jut eszébe az (amatőr) futónak erről, néhány ezek közül:
- A maraton tényleg 30-nál kezdődik. 30-ig simán el lehet jutni; de az, hogy célba is ér-e az ember, ezen az öt kilométeren dől el. Amikor odaérünk az Árpád hídhoz, és valahogy fel kell futni rá, és valahogy át kell jutni a szigeten. Az fáj. Nagyon. De nem csak nekem fog fájni, hanem mindenki másnak is. Azoknak is, akik 12 kilométerrel később rajtoltak, és csak 30-at futnak. Fog összeszorít, de - ha sétálva is - fel kell jutni.
- A maraton nem két félmaraton. Sokkal inkább két harmincas. Ha bármikor tudok egy félmaratont futni, az elég lehet. De a "bármikor" 30 km táján kezdve is meg kell, hogy valósuljon. Akkor, amikor először kezd majd el igazán fájni.
- Legyenek szurkolóid a pálya mellett. Mindig jól jöhet, akár csak egy korty víz vagy pár szem szőlőcukor is. (Hogy lehet, hogy több mint öt félmaratoni után 8 kilométernél már fáj egy 30 km-es futás?! Pedig nem is futok túl gyorsan, sőt. És még azon is van időm gondolkodni futás közben, hogy vajon mit rontottam el... - na, ez az, amin nem szabad gondolkodni. Csak előre!)
- Van, amikor sétálni kell. Kell. Őrültség megpróbálni felfutni 32-nél és 35-nél és 38-nál a hidakra. (Árpád híd, Margit híd, Nyugati felüljáró.) Bőven elég valahogy feljutni. Akkor is, ha az csak a séta. Sok van még hátra. Nagyon sok.
- A maraton fejben dől el. Tudom, hogy fájni fog. El kell hinnem, hogy menni fog, és ezt a testemmel is el kell hitetnem. Az agyam játszani fog velem, de én vagyok az erősebb. (Az időjárás biztosan nagyon rossz lesz. Vagy túl hideg lesz, vagy túl meleg, vagy a szél lesz nagy, vagy esni fog. Vagy esetleg ezek vegyesen. Vagy pedig az idő túl optimális lesz... Jó kifogás...)
- Itt nincs "már csak két kilométer". Itt minden kilométer fáj, sőt egyre jobban fáj. A 42. fáj a legjobban. És utána még mindig van majdnem kétszáz méter. Másoknak is fáj, lehet, hogy még jobban is. Nem véletlenül sétál 40-42 között majdnem mindenki. Aki ilyenkor még futni tud, az tuti, hogy váltóban futott, alig tíz kilométert. Vagy legfeljebb 30-at, és azt se először.
- Ötvenhatosok tere, időkerék, "utolsó 100 méter" kapu. Na, ez már tényleg a vége, felejtsd el a fáradtságot, felejtsd el a fájdalmat, hallgasd a szurkolókat, fel a fejet, fel a kezeket, mosolygás, készül a befutófotó! Νενικήκαμεν! (?)

Nincs kétségem, hogy fájni fog-e. Fog. Abban viszont egy kicsit sem vagyok biztos, hogy sikerülni fog-e, pláne nem a tervezett 4 órán belül. De az biztos, hogy meg fogom próbálni.

Addig még sokat kell edzenem, gyűjtenem kell a kilométereket. 42 195 méter, az nagyon sok. Annál büszkébb lennék magamra, ha sikerülne.

A bejegyzés trackback címe:

https://agoston91.blog.hu/api/trackback/id/tr747568854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása